středa 16. listopadu 2016

Dilema: digitálně nebo živými barvami

    Akvarel mám ráda. Člověk nikdy přesně neví, kam ho zavede, jak přesně se barvy budou chovat. Jejich problém vyvstane při reprodukci: pokud nemám hodně dobrý skener, vždycky se něco ztratí a je pak  stejně nutné  obrázek v počítači vylepšovat. Digitální barvy vypadají na monitoru i v tisku dobře, musí se ale předem víc "vymyslet", jak na to, není to takový požitek jako s živými barvami, alespoň pro mě.  Často se nemůžu rozhodnout, jakou techniku zvolit.


1 - základní kresba tužkou:
2 - tužka vybarvená akvarelem, přidaný kontrast ve Photoshopu:

3 - protože to stále vypadá mdle, překryla jsem znova výchozí konturou v tužce:

4 - varianta, kdy je tužková kontura vybarvená digitálně:
 Tady je srovnání:


Co se vám líbí víc?

10 komentářů:

  1. Osoboně se mi osvědčil kompromis - vybarvit tužkokresby digitálně, a v rámci postprocesů pak přidat trochu nedokonalosti vlastní tradičním médiím (obvykle bezbarvá textura nastavená na Overlay/SoftLight/Multiply podle potřeby), která trochu rozbije unylost a umělost digitálu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Různě, podle toho, která se hodí. Většinou si vyrábím vlastní z kombinací fotek, ale poslouží třeba free stock textura rzi, papíru, akvarelové stopy, hrubého kamene... nemusí to být přímo textura materiálu, který je na obrázku (často dokonce bývá lepší, když není), a je přítomná téměř neviditelně (nastavená na hodně vysokou průhlednost) -> má za úkol pouze rozbít a rozrušit monotónní dokonalou barvu, kterou dodává digitál. Ubírá to na umělosti a digitální ilustrátor si tím vlastně simuluje některé přirozené vlastnosti tradičních médií jako je nahodilejší a nerovnoměrné nanášení barev, slévání odstínů a textura papíru/plátna.

      Vymazat
    2. Panejo, měla bych na sobě zapracovat, díky!

      Vymazat
  2. Moje pořadí je 1–2–4–3. Trojka už je pro mě moc kontrastní, moc ponurá. Podobný problém mám s čtyřkou. Na dvojce se mně líbí prokreslené stíny.

    OdpovědětVymazat
  3. Lucie, já bych spojila 3 a 4. ..
    nějakým efektem(to chce projet)co jsou ve photoshopu u vrstev bych č.3 propojila s č .4..zustane kontrast ze 4ky, ale dostane se tam trosku textury z 3ky..

    OdpovědětVymazat
  4. Mně teda víc vyhovuje to digi, ale to nejspíš jen proto, že jste tak šikovná a vyhrajete si s tím. :) Já jsem na tohle hrozné kopyto a i když jsem měl kdysi grafický tablet, tak kromě portrétu jednoho charakteru do chystané počítačové hry (která nikdy nevyšla :D), jsem nic pořádného nenakreslil. A teď už sotva zvládám i obrazy podle čísel, když si se synem hrajeme spolu doma. :D

    OdpovědětVymazat