pátek 11. listopadu 2011

Komiksfest a rušný listopad

Posledních čtrnáct dní bylo pro mě hodně rušných, na samotné kreslení moc času nezbývalo. Byla jsem besedovat s šikovnými dětmi v knihovně v Náchodě, která sídlí v krásné funkcionalistické budově z r.1931 od architekta Otakara Novotného. Na Open party Komiksfestu jsem se zúčastnila Komiksové Cha-chy, 20 promítaných obrázků a 20 vteřin povídání k jednomu. Dopředu jsem si ten časový limit nevyzkoušela, tak to bylo trochu zběsilé, dvacet vteřin je hodně málo. 
Pascal Rabaté
Pascal Rabaté a Michal Uhl, který výborně překládal


















Těšila jsem se do Francouzského institutu, kde má výstavu Pascal Rabaté, představuje obrázky ze svého Ibikuse, velkolepého díla, který vydalo v češtině před nedávnem nakladatelství Mot ve svazku o více než pěti stech stranách. Po vernisáži s ním byla zajímavá debata a pak ještě kreslil věnování. O Rabatém jsem tu už, myslím, psala ve svých zápiscích z Angouleme. V Praze se představil taky jako režisér dvou filmů, které natočil podle svých komiksů - Potůčky a Prázdniny u moře. Dávám přednost těm komiksům. Pak zas odjel - je škoda, že málokterý host vydržel až do konce festivalu.      
Konstantin Komardin z Moskvy, José Alaniz z Washingtonu a Christian Wellmann z Lince. Ten byl obhlédnout terén, protože sám je kurátorem tamějšího festivalu Nextcomic.
Markéta Pilátová, Paco Roca a Dario Adanti

Jana Fantová, programová ředitelka Komiksfestu, uvádí
Ve španělském institutu Cervantes mají výstavu Paco Roca a Dario Adanti, sympatičtí chlapíci, jejichž tvorba je hodně odlišná, ale jejich souhra při besedě moderované Markétou Pilátovou byla skvělá. Dario prozrazoval svoje fígle, jak uspět v konkurenčním boji a oba mluvili zajímavě o své práci a situaci komiksu ve Španělsku.

Paco Roca
Dario Adanti
Z programu Komiksfestu jsem toho viděla celkem málo, protože jsem v pondělí instalovala, ve středu byla na vernisáži výstavy Na cestě k animaci, která je v Západočeském muzeu v Plzni. S Barbarou Šalamounovou tam máme jednu místnost, Bára vystavuje obrázky ze své poslední knížky Obrázky z československých dějin, kterou dělala taky pěkně dlouho, a já Divochy.
Barbora Šalamounová, já, Čechové a Divoši
Celkový pohled na výstavu
Figuríny-autoportréty-hlídačky občerstvení























































V pátek jsem jela znova do Plzně, na poslední, třetí komiksový workshop, který jsem vedla v Ústavu umění a designu, takže jsem přišla o vernisáž Fredericka Peeterse v Prvním podzemním antikvariátu v Hybernské ulici, která ale stále trvá. Peeterse jsem viděla až na závěrečném večeru Komiksfestu.

Překladatel, Frederick Peeters a Tomáš Chlud, jeho nakladatel
Dostala jsem dvě skleněné sošky Muriel, za nejlepší scénář a za nejlepší album roku. Děkuju všem za gratulace.

1 komentář: